Prečo zrušili premávku trate z Trenčianskej Teplej do Lednických Rovní?

Autor: Jonáš Štepita | 15.3.2017 o 10:04 | (upravené 17.2.2018 o 16:39) Karma článku: 5,37 | Prečítané:  360x

Železničná trať Trenčianska Teplá – Lednické Rovne, označená ako železničná trať číslo 124, spájala Trenčiansku Teplú a Lednické Rovne cez Nemšovú. Trať bola uvedená do prevádzky 25. októbra 1910 a skončila v roku 2.2.2003. 

Trať 124 z Trenčianskej Teplej do Lednických Rovní mala dĺžku 21 km čo vlak v tej dobe mohol prejsť minimálne za jednu hodinu . Na trati nájdeme doteraz zachovalé zastávky ktorých je šesť (viditeľné na mape) a tými sú Borčice, Bolešov, Sedmerovec, Pruské, Dulov, Horovce a nakoniec Lednické Rovne.

Z týchto šiestich medzi-zastávok sú dve stanice a tými sú Pruské a Lednické Rovne. Keďže doba postupovala veľmi rýchlo  po vojne prišli autobusy ktoré sa dostali po cestách bližšie k ľuďom než vlak. Stanice sa v tej dobe stavali aj dva kilometre od centra dedinky čo bolo veľmi náročné aj  na chôdzu, či už nebolo isté že ten vlak stihnete . Okrem toho že prišli nové autobusy si vypočítame priemerný počet obyvateľov týchto šiestich obcí, je 1098 obyvateľov z toho hrubá väčšina preferovala autobus než vlak.

Z toho nám vychádza jediná možnosť že prevádzkovanie takejto trate bolo po istom roku už - nerentabilné . Uzatvorenie osobnej prevádzky : - 2.2.2003 . Pre nás milovníkov vlakov je ale skvelé že kluby železníc a organizácie raz za čas urobia s motorovým vozňom M-131 každoročne nejaké jazdy na Lednické Rovne, kde si môžeme túto trať prejsť opäť vlakom ako naši rodičia a starý rodičia keď bola trať ešte v prevádzke .

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Vojnový reportér: Na liečení sa ma psychiater spýtal, či som normálny

Po dvadsiatich šiestich rokoch sa TOMÁŠ ETZLER vrátil späť do Českej republiky.

ŠPORT

Kuzminová má už aj zlatú medailu, odovzdala jej ju Barteková

V Pjongčangu si prebrala už tri medaily.


Už ste čítali?