Stanica v Nemšovej - okrem výhybky na Lednické Rovne cez ňu viedla Vlárska dráha do Brna

Autor: Jonáš Štepita | 25.3.2017 o 22:08 | (upravené 17.2.2018 o 16:31) Karma článku: 6,26 | Prečítané:  241x

Dnes už len Horné Srnie niekedy Vlársky Priesmyk. Kedysi až 179 kilometrov do Brna. Aj to patrí k histórii stanice v Nemšovej a trate 123.

Ako je na tom stanica dnes ? Zachovalá stanica v Nemšovej postavená roku 1887 v 19. storočí je na dnešnej trati Trenčianska Teplá - Vlársky Priesmyk asi najneskôr modernizovanou stanicou. Bola rekonštruovaná v roku 1979.

Dnes len jeden spoj denne na Vlársky Priesmyk:

Kedysi nebol Vlársky Priesmyk koncovou stanicou v Českej republike . Koncovou stanicou bolo dlhé roky Brno. Z Trenčianskej Teplej sa do Brna dalo dostať po tak zvanej dnešnej " Vlárskej Dráhe ". Nazývala sa tak preto lebo sa jej koniec pri Hornom Srní a Nemšovej tiahol popri rieke Vlára . Po uzatvorení trate Tr. Teplá - Lednické Rovne sa spoje nielen do Česka ale aj do Horného Srnia preriedili. Podľa zdrojov z vydania Nemšovského Spravodajca bol spoj do Brna v roku 2012 iba jeden-krát za týždeň.

Hrozilo zrušenie prevádzky trate Tr. Teplá - Horné Srnie:

V istom období hrozilo zrušenie prevádzky na tejto trati . Síce veľa ľudí chodí ráno do práce do Horného Srnia kvôli cementárni a do Nemšovej kvôli sklárňam či už cukrovaru v Trenčianskej Teplej. Je pochopiteľné že ráno chodí na tejto trati najviac vlakov ktoré ľudia využívajú dosť často. Ale po obede vo víkendových spojoch som mal skúsenosť že som bol v úseku Horné Srnie - Nemšová vo vlaku úplne sám. Samozrejme okrem vodiča a vlakvedúceho, ale tí sa nepočítajú.

 

Nemšová nepatrí k najkrajším ale ani k škaredým staniciam:

Nemšová síce v súčasnosti nie je železničným uzlom . Keby bola, tak na každej stanici sa to odráža. Ako je napríklad Žilina ktorú mimochodom čaká modernizácia, je síce oveľa väčšia a zároveň je najväčším železničným uzlom, a keď sa stanica opotrebováva stráca na svojej pôvodnej podobe. Na Nemšovej sa okrem prestavby toho moc za posledných 30-rokov moc nezmenilo . Okrem jedinej steny, na ktorej sa vyzúrili sprejeri a desivých toaliet má peknú čakáreň s pôvodnými drevenými lavičkami a nástupište s pôvodnými železničiarskymi hodinami. 

Verím že Nemšová poslúži železniciam ešte veľa rokov a že raz sa možno dočká aj rekonštrukcie .

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Stovkám ľudí nedali výplaty, konatelia agentúry sú vo väzbe

Stovkám ľudí - Srbom, Ukrajincom aj Slovákom z okolia Trnavy – nevyplatili zárobok.

Dobré ráno

Dobré ráno: Fico sa chce vrátiť, preto útočí na médiá

Predseda Smeru chce opäť sprísniť tlačový zákon.

Komentár Zuzany Kepplovej

Marrákeš nekončí, Marrákeš trvá

Na nevyplatených Srboch by nám malo záležať.


Už ste čítali?