Stanica v Nemšovej - okrem výhybky na Lednické Rovne cez ňu viedla Vlárska dráha do Brna

Autor: Jonáš Štepita | 25.3.2017 o 22:08 | (upravené 17.2.2018 o 16:31) Karma článku: 6,26 | Prečítané:  224x

Dnes už len Horné Srnie niekedy Vlársky Priesmyk. Kedysi až 179 kilometrov do Brna. Aj to patrí k histórii stanice v Nemšovej a trate 123.

Ako je na tom stanica dnes ? Zachovalá stanica v Nemšovej postavená roku 1887 v 19. storočí je na dnešnej trati Trenčianska Teplá - Vlársky Priesmyk asi najneskôr modernizovanou stanicou. Bola rekonštruovaná v roku 1979.

Dnes len jeden spoj denne na Vlársky Priesmyk:

Kedysi nebol Vlársky Priesmyk koncovou stanicou v Českej republike . Koncovou stanicou bolo dlhé roky Brno. Z Trenčianskej Teplej sa do Brna dalo dostať po tak zvanej dnešnej " Vlárskej Dráhe ". Nazývala sa tak preto lebo sa jej koniec pri Hornom Srní a Nemšovej tiahol popri rieke Vlára . Po uzatvorení trate Tr. Teplá - Lednické Rovne sa spoje nielen do Česka ale aj do Horného Srnia preriedili. Podľa zdrojov z vydania Nemšovského Spravodajca bol spoj do Brna v roku 2012 iba jeden-krát za týždeň.

Hrozilo zrušenie prevádzky trate Tr. Teplá - Horné Srnie:

V istom období hrozilo zrušenie prevádzky na tejto trati . Síce veľa ľudí chodí ráno do práce do Horného Srnia kvôli cementárni a do Nemšovej kvôli sklárňam či už cukrovaru v Trenčianskej Teplej. Je pochopiteľné že ráno chodí na tejto trati najviac vlakov ktoré ľudia využívajú dosť často. Ale po obede vo víkendových spojoch som mal skúsenosť že som bol v úseku Horné Srnie - Nemšová vo vlaku úplne sám. Samozrejme okrem vodiča a vlakvedúceho, ale tí sa nepočítajú.

 

Nemšová nepatrí k najkrajším ale ani k škaredým staniciam:

Nemšová síce v súčasnosti nie je železničným uzlom . Keby bola, tak na každej stanici sa to odráža. Ako je napríklad Žilina ktorú mimochodom čaká modernizácia, je síce oveľa väčšia a zároveň je najväčším železničným uzlom, a keď sa stanica opotrebováva stráca na svojej pôvodnej podobe. Na Nemšovej sa okrem prestavby toho moc za posledných 30-rokov moc nezmenilo . Okrem jedinej steny, na ktorej sa vyzúrili sprejeri a desivých toaliet má peknú čakáreň s pôvodnými drevenými lavičkami a nástupište s pôvodnými železničiarskymi hodinami. 

Verím že Nemšová poslúži železniciam ešte veľa rokov a že raz sa možno dočká aj rekonštrukcie .

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kde sa vzala treska, vyprážaný syr a omáčka uho

Ako vznikli ikonické pokrmy socializmu.

DOMOV

Šéf Reportérov: Otázky na Kočnera podráždili Fica aj Sulíka

Nebojím sa žalôb, tvrdí šéf Reportérov RTVS Vincent Štofaník.

Píše Roman Jančiga - Fórum

Kým sme boli pred sto rokmi

Rómovia nám najlepšie ukazujú našu minulosť v Uhorsku.


Už ste čítali?