reklama

Chodí do Nemšovej málo vlakov?

Trať z Trenčianskej Teplej do Horného Srnia prechádza aj cez niekoľkotisícové mesto Nemšová. Cestujúci však nemôžu cestovať vlakmi v podvečerných hodinách na tejto trati, kvôli veľkej časovej medzere v odchodoch z Tr. Teplej.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Napriek veľkej mase ľudí, ktorí cestujú rannými pravidelnými spojmi do práce vo veľkých fabrikách, ktoré sú v blízkosti takmer každej stanice na tejto trati, Železničná spoločnosť Slovensko a.s. tu nemôže zabezpečiť prívesné vozne pretože obraty vlaku sú menšie ako 15 minút. 

Nové závory na železničnom priecestí pri sklárňach  .
Nové závory na železničnom priecestí pri sklárňach . (zdroj: © Jonáš Štepita 2017)

Nakoľko staré motoráky nemajú prívesné vozne majú malú kapacitu. Zároveň vymizli aj nové motorové jednotky . To však nie je jediný problém trate. Osobný vlak tu medzi šestnástou a devätnástou hodinou uvidíte veľmi zriedkavo. Jediný pravidelný spoj je pred pol-siedmou a aj to zo smeru Horné Srnie. Ale ak chceme cestovať z Trenčianskej Teplej v tomto čase, mali by sme si zvoliť iný spôsob prepravy, ktorý je často komplikovanejší a drahší, napríklad autobus.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Posledný vlak do Horného Srnia vychádza z Nemšovej . ( Mimochodom, opäť motorový vozeň 811 )
Posledný vlak do Horného Srnia vychádza z Nemšovej . ( Mimochodom, opäť motorový vozeň 811 ) (zdroj: © Jonáš Štepita 2017)
( Ešte bližšie ...)
( Ešte bližšie ...) (zdroj: © Jonáš Štepita 2017)

,,Verejná železničná doprava je limitovaná rozsahom výkonov, ktoré si objednáva Ministerstvo dopravy. Tento princíp je uplatňovaný aj na trati Trenčianska Teplá – Vlárský průsmyk, kde sú zo strany štátu objednané súčasné vlakové spojenia. Vzhľadom k tejto skutočnosti tu neplánujeme realizovať nové vlaky. Realizácia by bola možná až v prípade zmeny objednávky zo strany štátu“,povedal Ing. Michal Vojtek, zo ZSSK.

Tiež je zaujímavé že cez prázdninové obdobie nechodia vôbec vlaky na Vlárský Průsmyk, čo je zvláštne keďže cyklisti by mohli využiť vlakovú prepravu kvôli cyklotrase z Vlárskeho Průsmyku do Nemšovej cez Horné Srnie. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Pred vchodom do stanice Nemšová, a pred prvými závorami . + 1. stavadlo pred vchodom do stanice .
Pred vchodom do stanice Nemšová, a pred prvými závorami . + 1. stavadlo pred vchodom do stanice . (zdroj: © Jonáš Štepita 2017)

Cestujúci sa zhodujú na jednej veci a to, že viac vlakov podvečer by cestujúcim vyhovovalo: 

,,Je to určite problém, pretože Nemšová je väčšie mesto, a Horné Srnie je pomerne veľká obec . A tiež je podľa mňa aj dôležité aby sa ľudia dostali v podvečerných hodinách dostali tam kam potrebujú“, povedal cestujúci Michal.

Podobný názor má Mária z Novej Dubnice.,,Podľa mňa je to celkom dosť veľký problém, pretože ľudia nechodia vlakom len kvôli práci, a určite by to malo premávať v nejakých lepších časových intervaloch a nemal by byť vynechaný taký dlhý čas“, povedala. 

Text: Jonáš Štepita

Jazyková korekcia: Michal Mazánik

Jonáš Štepita

Jonáš Štepita

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študentom Strednej školy Kostka s.r.o. vo Vsetíne. Venujem sa oblastiam dopravy, najmä železničnej infraštruktúre. Zoznam autorových rubrík:  Železničná históriaAktuality zo železniceNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu