reklama

Trenčianska Teplá: krásna stanica s najhorším podchodom. Ako to vyzerá v praxi?

Určite viacerí cestujúci poznajú železničnú stanicu v Trenčianskej Teplej ako železničný uzol. Po modernizácii v roku 2012 stanica získala aj podchod na druhé nástupište. Ako ale podchod (ne)funguje pri pravidelnom cestovaní?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Modernizácia stanice

Modernizácia Železničnej stanice Trenčianska Teplá sa uskutočnila na začiatku roka 2012, ako súčasť projektu financovaného z Eurofondov a ovplyvnila chod celej stanice. Nové pokladnice s novou čakárňou, zrekonštruované dve historické budovy stanice, zrekonštruované koľajisko Depa Trenčianskej elektrickej železnice a jej koľaje 1u, výstavba nových nástupíšť, ktoré celej stanici dávajú koridorový vzhľad. Samozrejmosťou sú nové informačné tabule a systém INISS pre staničné hlásenia a pre bezpečné cestovanie tu máme podchod s výťahmi.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Stanica Trenčianska Teplá počas večera.(pohľad z druhého nástupišťa)
Stanica Trenčianska Teplá počas večera.(pohľad z druhého nástupišťa) (zdroj: Jonáš Štepita ©2017)

Rýchlo, musím to stihnúť

Podchod v Trenčianskej Teplej so sebou priniesol aj veľa nepríjemností pre prestupy a vôbec pre celé cestovanie vlakom zo stanice Trenčianska Teplá. Ja ako stály cestujúci, ktorý chce prestúpiť z autobusu na vlak, som mal aj mám doteraz problémy stihnúť vlak na smer Horné Srnie. Zlá situácia nastáva vtedy keď autobus na stanicu mešká. Ako teda taký prestup vyzerá? 

Po prvé si musím najprv kúpiť cestovný lístok na stanici, ktorej vchod je hneď pri zastávke. Ak už cestovný lístok mám snažím sa čo najrýchlejšie dostať ku schodom do podchodu, čo ale nie je také jednoduché, pretože je nutné ísť buď poza stanicu (po ulici) alebo prejsť celý perón, čo je približne 160 metrov. Naviac, keď idem s dvomi taškami a kedysi aj kolobežkou, je obdivuhodné, že som zvládol prejsť vyše 200 metrov k danému spoju na druhé nástupište cez podchod. Nehovoriac o dňoch kedy pristavia vlak do Horného Srnia na nástupište 2, koľaj 6 čo je o 100 metrov ďalej.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kto toto projektoval?

Úplne však už nerozumiem tomu, ako mohli postaviť ten podchod až tak nevyhovujúco? Je 160 metrov od staničnej budovy. Keď z neho vychádzate na druhé nástupište musíte sa otočiť na opačnú stranu podchodu, pretože všetky vlaky na smer Trenčín a Bratislava hlavná stanica odchádzajú z koľají 8 a 4 v opačnom smere ako je východ z podchodu. Niekedy sa samozrejme stáva, že vlaky na tento smer môžu odísť mimoriadne aj z koľaje 10, pričom na tú sa dostanete z podchodu rýchlejšie. 

Nehovoriac o tom, ak cestujete vo vozni 1.triedy vlakom zo smeru Košice a vystupujete v Trenčianskej Teplej. Čaká vás prechádzka viac ako 150 metrov k podchodu podobne ako na nástupišti 1 (vozeň je na opačnom konci nástupišťa ako podchod).

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Cestujúci sa naozaj musia z podchodu otočiť na smer vlaku.
Cestujúci sa naozaj musia z podchodu otočiť na smer vlaku. (zdroj: Michal Mazánik ©2018)

A čo dôchodcovia a imobilný cestujúci?

Popri cestovaní si všímam aj ostatných cestujúcich, ktorí idú cez podchod. Raz sa mi prihovorila jedna staršia pani, s otázkou kde je podchod. Povedal som jej, že na konci nástupišťa a teda ho musí celé prejsť. Keď som už čakal na nástupišti 2 na môj vlak tak za mnou prišla a neinformovaná sa ma opýtala, či z tohto nástupišťa odchádzajú vlaky do Žiliny. Lenže z druhého nástupišťa odchádzajú len do Trenčína a ďalej na smer Bratislava hlavná stanica. Nešťastne sa teda otočila a celá zadýchaná musela podchod prejsť znova. Síce si nevšimla výťahu, ale aj tak by jej to cestu veľmi neskrátilo.

V každom prípade cestujúci musí bežať cez celé nástupište, aby sa dostal do podchodu. Iná cesta nie je, keďže po modernizácii sa prechody cez koľaje pre verejnosť zakázali a povolili sa iba pre zamestnancov Železníc ako služobný prechod.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Podchod na nástupišti jedna.
Podchod na nástupišti jedna. (zdroj: Michal Mazánik ©2018)

Ako to teda vyriešiť

Mojim riešením po skoro dvojročnom samostatnom cestovaní najmä zo stanice Trenčianska Teplá odporúčam mať vždy dopredu kúpený cestovný lístok a byť vždy aspoň 6-10 minút pred odchodom vlaku na stanici ak vám odchádza z nástupišťa 2. Novým cestujúcim tak môžem popriať len veľa šťastia!

Autor: Jonáš Štepita, jazyková korekcia: Michal Mazánik

Jonáš Štepita

Jonáš Štepita

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študentom Strednej školy Kostka s.r.o. vo Vsetíne. Venujem sa oblastiam dopravy, najmä železničnej infraštruktúre. Zoznam autorových rubrík:  Železničná históriaAktuality zo železniceNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu