Neschopné prevádzky
České dráhy mali aj majú problémy s vlakmi od Škody, prezývanéRegio Panter. Teda podobné súpravy, ako sa chystá nakúpiť ZSSK. Konkrétne by malo ísť podľa Českých dráh o viaceré poruchy: „Nyní se zrovna potýkáme se zvýšnou poruchovostí RegioPanterů. Vyskytují se nám závady po provedených vyvazovacích opravách, které vedou až k úplné jízdní neschopnosti a odtažení jiným vozidlem,“ povedal pre zdopravy.cz prednosta Provozní jednotky Děčín DKV Praha Michal Tarkoš.
Na Slovensku pritom modernizujeme často staré vlaky a tvárime sa ako keby boli nové. Pri nákupe nových vlakov sa samozrejme očakáva kvalita a bezchybná prevádzka, no nie vždy je tomu tak. Napríklad motorové jednotky od ŽOS Vrútky, ktorých je 32 a z toho 17 je nefunkčných.
Čo bude nasledovať?
Železničná spoločnosť tvrdí, že nové moderné elektrické jednotky s maximálnou rýchlosťou 160 km/h, by mali byť dodané do 2 rokov, od nadobudnutia účinnosti zmluvy. Národný dopravca bude čakať 25 nových elektrických vlakov v dvoch typoch. Kratšie - dlhé 80 metrov po 13 kusov a dlhšie - 106-metrové po 12 kusov.
„Moderné elektrické jednotky sú pre regionálnu dopravu v okolí Žiliny a našich cestujúcich skutočne kľúčové. Preto ma veľmi teší, že sme túto dôležitú súťaž úspešne ukončili. V rámci súťaže boli predložené zaujímavé ponuky od významných výrobcov vlakov“, povedal riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký.
Elektrické jednotky budú vybavené ako ostatné eurovlaky, okrem širších toaliet aj pre imobilných cestujúcich a aj vrátane výsuvných schodíkov, pre nástupištia, ktoré nie sú nízkopodlažné. Až prevádzka ukáže, ako sa nové elektrické jednotky osvedčia.