reklama

Národný dopravca nakupuje súpravy, ktoré majú v Česku problémy

Železničná spoločnosť Slovensko a.s. podpísala zmluvu so ŠKODA TRANSPORTATION a.s. a ŽOS Trnava na dodávku 25 elektrických jednotiek. Vlaky, ktoré budú stáť okolo 160 miliónov eur majú v susednom Česku problémy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Neschopné prevádzky

České dráhy mali aj majú problémy s vlakmi od Škody, prezývanéRegio Panter. Teda podobné súpravy, ako sa chystá nakúpiť ZSSK. Konkrétne by malo ísť podľa Českých dráh o viaceré poruchy: Nyní se zrovna potýkáme se zvýšnou poruchovostí RegioPanterů. Vyskytují se nám závady po provedených vyvazovacích opravách, které vedou až k úplné jízdní neschopnosti a odtažení jiným vozidlem,“ povedal pre zdopravy.cz prednosta Provozní jednotky Děčín DKV Praha Michal Tarkoš.

Na Slovensku pritom modernizujeme často staré vlaky a tvárime sa ako keby boli nové. Pri nákupe nových vlakov sa samozrejme očakáva kvalita a bezchybná prevádzka, no nie vždy je tomu tak. Napríklad motorové jednotky od ŽOS Vrútky, ktorých je 32 a z toho 17 je nefunkčných.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Takto by mali vyzerať nové vlaky od Škody
Takto by mali vyzerať nové vlaky od Škody (zdroj: www.slovakrail.sk)

Čo bude nasledovať?

Železničná spoločnosť tvrdí, že nové moderné elektrické jednotky s maximálnou rýchlosťou 160 km/h, by mali byť dodané do 2 rokov, od nadobudnutia účinnosti zmluvy. Národný dopravca bude čakať 25 nových elektrických vlakov v dvoch typoch. Kratšie - dlhé 80 metrov po 13 kusov a dlhšie - 106-metrové po 12 kusov. 

„Moderné elektrické jednotky sú pre regionálnu dopravu v okolí Žiliny a našich cestujúcich skutočne kľúčové. Preto ma veľmi teší, že sme túto dôležitú súťaž úspešne ukončili. V rámci súťaže boli predložené zaujímavé ponuky od významných výrobcov vlakov“, povedal riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Elektrické jednotky budú vybavené ako ostatné eurovlaky, okrem širších toaliet aj pre imobilných cestujúcich a aj vrátane výsuvných schodíkov, pre nástupištia, ktoré nie sú nízkopodlažné. Až prevádzka ukáže, ako sa nové elektrické jednotky osvedčia.

Jonáš Štepita

Jonáš Štepita

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študentom Strednej školy Kostka s.r.o. vo Vsetíne. Venujem sa oblastiam dopravy, najmä železničnej infraštruktúre. Zoznam autorových rubrík:  Železničná históriaAktuality zo železniceNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu