reklama

Slovenské železničné stanice nie sú až tak zastaralé, ako sa zdá. Alebo?

Na Slovensku máme množstvo železničných staníc a zastávok, o ktorých ľudia hovoria že sú škaredé. Tieto zastávky však majú aj svoje pozitíva.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Na začiatok si zoberme ako príklad železničnú zastávku Nosice. Na prvý pohľad sa to nezdá, ale keď sa pozrieme bližšie a prejdeme sa po priestoroch tejto staršej zastávky, na ktorej dlhé roky neprebehla modernizácia, všimneme si viacero "pozitív"...

Zabezpečenie informácií pre cestujúcich je v najlepšom stave...

Označenie nástupišťa 2 - ako jediné na celej zastávke...
Označenie nástupišťa 2 - ako jediné na celej zastávke... (zdroj: Jonáš Štepita ©2018)
Prehľadné smery trate 120 ...
Prehľadné smery trate 120 ... (zdroj: Jonáš Štepita ©2018)

 

Bezbariérový prístup je naozaj riešený výborne

Troška väčší schodík
Troška väčší schodík (zdroj: Jonáš Štepita ©2018)
Toto asi vozíčkar alebo mamička s kočíkom fakt nedá ...
Toto asi vozíčkar alebo mamička s kočíkom fakt nedá ... (zdroj: Jonáš Štepita ©2018)

Zastávka ide s dobou

Ale musíme uznať že je to zachovalý kôš na odpadky
Ale musíme uznať že je to zachovalý kôš na odpadky (zdroj: Jonáš Štepita ©2018)

Pre cestujúcich sú tu aj ďalšie odpadkové koše...

Jednoduchý spôsob prevedenia - to sa v dnešnej dobe oceňuje...
Jednoduchý spôsob prevedenia - to sa v dnešnej dobe oceňuje... (zdroj: Jonáš Štepita ©2018)

Zastávka je tak skvele vybavená, že v nej piktogramy netreba

Kriedou to tu niekto napísal poriadne dávno ...
Kriedou to tu niekto napísal poriadne dávno ... (zdroj: Jonáš Štepita ©2018)

Železničná zastávka Nosice je vo viacerích prípadoch naozaj zastaralá. Napríklad jej čakáreň je už niekoľko rokov zatvorená. Časom ju však bude čakať premiestnenie kvôli modernizácii trate z Púchova do Považskej Bystrice. Neďaleká, už zmodernizovaná zastávka Košeca, na tom však nie je o nič lepšie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Sklá z modernizácie tu už nezostali, cestujúci zmoknú...
Sklá z modernizácie tu už nezostali, cestujúci zmoknú... (zdroj: Michal Mazánik ©2018)
Väčšina rozbitých skiel nebola nahradená....
Väčšina rozbitých skiel nebola nahradená.... (zdroj: Michal Mazánik ©2018)

Zaujímavé riešenie bezbariérovosti...

Bezbariérová rampa vedúca nadjazdom na druhé nástupište je dlhá stovky metrov.

Vozíčkari alebo mamičky s kočiarmi musia prejsť desiatky metrov naviac.
Vozíčkari alebo mamičky s kočiarmi musia prejsť desiatky metrov naviac. (zdroj: Michal Mazánik ©2018 )

Kultúrne obohatenie v inom zmysle...

Zaujímavosť na záver. Len o pár kilometrov ďalej, železničná stanica Ilava má inú zaujímavosť. Najväčšou dominantou tohto okresného mesta je jedno z najviac strážených väzení na Slovensku...

Výhľad na väzenie zo stanice Ilava.
Výhľad na väzenie zo stanice Ilava. (zdroj: Michal Mazánik ©2018)

V tomto článku som vtipne upozornil na niekoľko absurdností železničných staníc a zastávok v mojom okolí. Železnica sa však pomaly modernizuje a verím, že sa viaceré zastávky časom zlepšia.

Text a fotky: Jonáš Štepita, ostatné fotky: Michal Mazánik

Jonáš Štepita

Jonáš Štepita

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študentom Strednej školy Kostka s.r.o. vo Vsetíne. Venujem sa oblastiam dopravy, najmä železničnej infraštruktúre. Zoznam autorových rubrík:  Železničná históriaAktuality zo železniceNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu