reklama

Rýchliky na trati z Bratislavy do Košíc spomaľujú zastarané vozne

Už je to niekoľko mesiacov, čo Národný dopravca získal moderné lokomotívy typu Vectron. Tie mali zvýšiť rýchlosť cestovania na Slovensku, v čom im však bránia staré vozne...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (22)

Lokomotívy typu Vectron sú jedny z mála na Slovensku, ktoré dokážu dosiahnuť traťovú rýchlosť 160 km/h. Rovnako ich prezentovala aj železničná spoločnosť. Otázkou je, prečo takéto nadštandardné lokomotívy, majú často v rýchlikových súpravách staré reštauračné vozne, ktoré dokážu ísť sotva 140 km/h a teda nedosiahnu čoraz častejšie umožnenú vyššiu rýchlosť?

Radenie týchto súprav (určenie vozňov a hnacieho koľajového vozidla v súprave) je pri pravidelnom cestovaní a ich pozorovaní veľmi zaujímavé. Staršie lokomotívy, ktoré nedokážu ísť 160-tkou, majú modernú súpravu - vrátane reštauračného vozňa, moderný rušeň Vectron takéto šťastie nemá. Za najmodernejšími rušňami sú často vozne s maximálnou rýchlosťou 140 km/h.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prevádzkar reštauračných vozňov Wagon Slovakia Košice a.s. odpovedal na moju otázku veľmi jasne a zreteľne: „Nasadzovanie reštauračných vozňov je v kompetencii majstrov pre vozne dopravcu ZSSK. Naša spoločnosť je len vykonávateľom služieb cateringu vo vozňoch ZSSK. Verím, že odpoveď Vám zašle ZSSK a objasnia v nej dôvody, ktoré ich k tomu vedú.“

Keď nemáme dostatok vlastných vozňov, tak si požičiavame.
Keď nemáme dostatok vlastných vozňov, tak si požičiavame. (zdroj: Jonáš Štepita ©2018)

Svoje vyjadrenie rovnako poskytol aj národný železničný dopravca: ,,Vlaky na trati Bratislava – Žilina – Košice majú naplánované radenie výlučne z vozňov pre rýchlosť 160 km/h. Je možné, že z dôvodu nedostatku prevádzkyschopných sú zaradené aj vozne s nižšou konštrukčnou rýchlosťou,“ uviedli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Naviac zvýšenie traťovej rýchlosti prinieslo mnoho komplikácií ľuďom bývajúcim v blízkosti trate počas jej výstavby. Napriek tomu viaceré vlaky vďaka starým vozňom túto rýchlosť nemôžu dosiahnuť.

Čo si o tom môžeme myslieť? Budú naďalej nasadzované na viaceré rýchlikové vlaky tieto staré vozne, ktoré už naozaj nejdú s dobou a naviac nedosahujú potrebnú rýchlosť? Je teda možné, že Slovensko pravdepodobne nebolo pripravené na zavedenie takejto rýchlosti a nemá dostatok prevádzkyschopných vozňov. Faktom je, že by mala byť aspoň k lokomotívam schopným rýchlosti 160 km/h, vynaložená čo najväčšia snaha na zaradenie zodpovedajúcich vozňov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Skúste sa pri najbližšej ceste rýchlikom pozrieť, aký jedálenský vozeň je za moderným rušňom radený. Staré vozne spoznáte najmä podľa dverí na kľučky či podľa staršieho interiéru. Vaše skúsenosti môžete napísať do diskusie...

383 - Vectron v stanici Trenčín
383 - Vectron v stanici Trenčín (zdroj: Jonáš Štepita ©2018)
Jonáš Štepita

Jonáš Štepita

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študentom Strednej školy Kostka s.r.o. vo Vsetíne. Venujem sa oblastiam dopravy, najmä železničnej infraštruktúre. Zoznam autorových rubrík:  Železničná históriaAktuality zo železniceNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu