reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Jonáš Štepita

Jonáš Štepita

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študentom Strednej školy Kostka s.r.o. vo Vsetíne. Venujem sa oblastiam dopravy, najmä železničnej infraštruktúre. Zoznam autorových rubrík:  Železničná históriaAktuality zo železniceNezaradenéSúkromné

reklama

Aktuality zo železnice

Rýchliky na trati z Bratislavy do Košíc spomaľujú zastarané vozne

Jonáš Štepita

Rýchliky na trati z Bratislavy do Košíc spomaľujú zastarané vozne

Už je to niekoľko mesiacov, čo Národný dopravca získal moderné lokomotívy typu Vectron. Tie mali zvýšiť rýchlosť cestovania na Slovensku, v čom im však bránia staré vozne...

  • 27. máj 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 990x
  • 22
Slovenské železničné stanice nie sú až tak zastaralé, ako sa zdá. Alebo?

Jonáš Štepita

Slovenské železničné stanice nie sú až tak zastaralé, ako sa zdá. Alebo?

Na Slovensku máme množstvo železničných staníc a zastávok, o ktorých ľudia hovoria že sú škaredé. Tieto zastávky však majú aj svoje pozitíva.

  • 29. apr 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 654x
  • 0
Národný dopravca nakupuje súpravy, ktoré majú v Česku problémy

Jonáš Štepita

Národný dopravca nakupuje súpravy, ktoré majú v Česku problémy

Železničná spoločnosť Slovensko a.s. podpísala zmluvu so ŠKODA TRANSPORTATION a.s. a ŽOS Trnava na dodávku 25 elektrických jednotiek. Vlaky, ktoré budú stáť okolo 160 miliónov eur majú v susednom Česku problémy.

  • 18. mar 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 786x
  • 0
Trenčianska Teplá: krásna stanica s najhorším podchodom. Ako to vyzerá v praxi?

Jonáš Štepita

Trenčianska Teplá: krásna stanica s najhorším podchodom. Ako to vyzerá v praxi?

Určite viacerí cestujúci poznajú železničnú stanicu v Trenčianskej Teplej ako železničný uzol. Po modernizácii v roku 2012 stanica získala aj podchod na druhé nástupište. Ako ale podchod (ne)funguje pri pravidelnom cestovaní?

  • 26. jan 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 263x
  • 0
Chodí do Nemšovej málo vlakov?

Jonáš Štepita

Chodí do Nemšovej málo vlakov?

Trať z Trenčianskej Teplej do Horného Srnia prechádza aj cez niekoľkotisícové mesto Nemšová. Cestujúci však nemôžu cestovať vlakmi v podvečerných hodinách na tejto trati, kvôli veľkej časovej medzere v odchodoch z Tr. Teplej.

  • 31. aug 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 597x
  • 0
reklama
Objednať si jazdu električkou? Dnes to nie je žiaden problém.

Jonáš Štepita

Objednať si jazdu električkou? Dnes to nie je žiaden problém.

Na trati Trenčianskej elektrickej železnice, kde jazdia mimoriadne a letné pravidelné víkendové jazdy historických električiek Trenčianska Teplá - Trenčianske Teplice, sa dá objednať vlastná mimoriadna jazda podľa vašich predstáv

  • 9. aug 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 458x
  • 0
Trať Kraľovany–Trstená: mimoriadne zastavenia vlaku a stav historických zastávok!

Jonáš Štepita

Trať Kraľovany–Trstená: mimoriadne zastavenia vlaku a stav historických zastávok!

Trať 181 Kraľovany - Trstená, 56 kilometrová a zároveň aj najdlhšia trať na Slovensku s koncovou zastávkou. Okrem toho, že musí osemnásťkrát zastaviť a z toho jedenkrát na znamenie, zastavuje vlak aj mimoriadne.

  • 22. apr 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 189x
  • 2
Stanica v Nemšovej - okrem výhybky na Lednické Rovne cez ňu viedla Vlárska dráha do Brna

Jonáš Štepita

Stanica v Nemšovej - okrem výhybky na Lednické Rovne cez ňu viedla Vlárska dráha do Brna

Dnes už len Horné Srnie niekedy Vlársky Priesmyk. Kedysi až 179 kilometrov do Brna. Aj to patrí k histórii stanice v Nemšovej a trate 123.

  • 25. mar 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 450x
  • 0
reklama
SkryťZatvoriť reklamu